Zorgeloos overstappen naar het Frank!Framework

Overstappen naar een nieuw integratieplatform is een grote stap. Toch besluiten jaarlijks tientallen organisaties hun oude framework overboord te zetten en het Frank!Framework te gaan gebruiken. 

De voordelen zijn evident, maar de stap ernaartoe vinden veel organisaties een uitdaging. Dat snappen wij maar al te goed, de hele IT-infrastructuur is immers afhankelijk van de integraties die door de jaren heen zijn gemaakt. Gelukkig begeleidt WeAreFrank! jaarlijks vele grote en kleinere organisaties bij het vervangen van hun oude platform en het opnieuw koppelen van alle data en bedrijfsapplicaties. 

Wij zorgen ervoor dat de oude integraties zonder verstoringen worden vervangen. Die belofte maken wij iedere dag waar!

Integratieplatformen die wij met regelmaat vervangen

Tibco BW5
WSO2 Integrator
IBM Ace
Adeptia

In 4 stappen migreren naar het Frank!Framework

Om tijdens het project de bedrijfsprocessen niet te verstoren werken we volgens een vast stappenplan. Met onze unieke tooling en ons beproefde proces brengen we in vier stappen het project tot een goed einde. Wij vinden het essentieel dat we vooraf precies duidelijk krijgen wat de planning en de kosten zullen zijn. Zo helpen we IT-beslissers niet alleen om een vlekkeloos project neer te zetten, maar ook om de organisatie mee te krijgen.

Stap 1 - Frank!Analyzer

In de eerste stap maken we een gratis scan met onze Frank!Analyzer. Hiermee brengen we de complexiteit van alle koppelingen in kaart. Deze complexiteit is belangrijk, want de eenvoudigere koppelingen, of koppelingen die we eerder hebben gemaakt, kunnen we automatisch met onze Frank!Generator converteren. Overige koppelingen zullen we - als we het project gaan uitvoeren - handmatig maken en eventueel aan de Frank!Generator toevoegen.

Stap 2 - Maak een businesscase

We weten nu welke elementen handmatig moeten worden gekoppeld en bijzonder complex zijn. Binnen twee dagen tijd maken onze consultants een planning en een grove schatting van de kosten. Hierbij houden ze ook rekening met jullie IT-strategie voor de toekomst. Deze businesscase geeft de organisatie de mogelijkheid om te beoordelen of je het project wil aangaan. Het maken van deze case kost eenmalig 3.000 euro.

Stap 3 - Diepe analyse en planning

Als de organisatie achter de businesscase staat, dan maken we onze integratie-experts een diepgaande analyse. In twee tot vier weken brengen we de hele infrastructuur in kaart. Na deze analyse ontvang je een gedetailleerde offerte en planning. Deze analyse kost eenmalig 20.000 euro.

Stap 4 - Implementatie en controle

Nu kan het project echt van start. Alle koppelingen worden gemaakt waarna we met onze geavanceerde Proof of Migration Tool automatisch controleren of alles nog precies zo werkt als voorheen. Zo garanderen we dat tijdens het gehele project de bedrijfsvoering gewoon doorgaat en dat wij met weinig (business) testcapaciteit kunnen migreren naar het Frank!Framework.

Na de implementatie profiteer je van alle voordelen van het Frank!Framework. De configuraties voldoen aan alle voorwaarden van een ordelijke integratieoplossing. Je bent niet meer afhankelijk van één leverancier, en het is voortaan eenvoudiger om applicaties te koppelen en te ontkoppelen. 

Dit betekent werken met WeAreFrank!

Het Frank!Framework is 100% open-source. De broncode en geïmplementeerde integratiecomponenten zijn volledig transparant. Dit zal ook nooit veranderen! Het framework is gecompileerd met OpenJDK, waardoor het zonder licentiekosten op elk platform of cloud kan draaien. Er zijn geen contracten vereist om met ons te werken: je kunt op elk gewenst moment stoppen. Alles is volledig transparant vanaf het begin tot het einde van onze samenwerking.

Structuur aanbrengen is een van de grootste uitdagingen bij het koppelen van grote hoeveelheden data en applicaties. De migratie naar het Frank!Framework geeft de mogelijkheid voor een frisse start. We werken volgen vaste integratiepatronen en met begrijpelijke namen. Dit bespaart veel tijd en kosten bij toekomstige ontwikkeling en op het servicebeheer. 

Met de Frank!Academy kunnen we jouw medewerkers opleiden voor het gebruik van het Frank!Framework. Kennis is iets wat we niet voor onszelf houden. Onze consultants en heldere documentatie zijn daarin de delende factor.

Elk onderdeel in het Frank!Framework kan zelf gecontroleerd worden via de Frank!Console. Deze tool biedt inzicht in adapterstatussen, statistieken en logging. Dure extra monitoringtools zijn dus overbodig.

Meer informatie over het vervangen van je integratieplatform?